W dniach 21-22 czerwca br. mieliśmy okazję poprowadzić warsztaty w ramach Akademii Polskiej Rady Centrów Handlowych w zakresie Leasingu i Ekspansji.
Pierwszego dnia Prezes Retail Concept, Grzegorz Pękalski oraz Dyrektor Rozwoju, Marceli Maćkiewicz przedstawili aspekty prawne, techniczne i komercyjne procesu komercjalizacji, zagadnienia tenant-mixu, konstruowania i zawierania umów najmu. Pokazano również trendy w obenych relacja najemca-zarządca nieruchomości/komercjalizator.
Kolejny blok warsztatowy dotyczył zagadnień badań rynkowych poprzedzajacych realizację procesu inwestycyjnego, ich zakres oraz rolę jaką odgrywają w podjęciu decyzji o lokalizacji inwestycji.
Drugiego dnia Grzegorz Pękalski wraz z współzałożycielem i dyrektorem projektowania w międzynarodowej firmie architektonicznej Bose International Planning and Architecture, Markiem Tryzybowiczem, pokazali uczestnikom warsztatów w jaki sposób przebiega proces tworzenia koncepcji architektonicznej centrum handlowego. Uwzględniono różne możliwe warianty takiej współpracy w zmieniających się okolicznościach: prawnych, formalnych, architektonicznych czy finansnowych.
Architekt pokazał różne możliwości rozwoju centrum handlowego, a także przepływ klientów w środku obiektu w zależnosci od sposobu wypełnienia i zaprojektowania wnętrzna. Zaprezentował także w jaki sposób obiekt handlowy może stać się częścią tkanki miejskiej i pełnić funkcje dla lokalnej społeczności.
Obecnych odwiedziła również Specjalistka ds. PR i Marketingu Katarzyna Mituła z firmy Mediadem. Prowadząca w bardzo ciekawy sposób opowiedziała o roli PR w zarządzaniu sytuacją kryzysową podczas realizacji inwestycji jak i w czasie jej działania. Przedstawiła nowoczesne sposoby komunikacji z najemcami, metody poszukiwania niestandardowych najemców. Poruszła również przykłady udanych i nieudanych kampanii PR-owych różnych inwestycji.
Akademia należała do udanych, nie było teorii, lecz praktyka oparta na doświadczeniach prowadzących, którzy angażowali uczestników i zachęcali do przedstawiania własnych wrażeń i odczuć co do konretnych zagadnień.